Zoekresultaten

  • Waarom is het belangrijk om je profiel in te vullen? Met je profiel geef je aan wie je bent, wat je doet en waar je werkt. Je geeft aan waar je interesses en expertises liggen. Op deze manier kunnen andere leden jou goed vinden en je betrekken bij gesprekken om je een vraag te stellen bijvoorbeeld. Daarnaast is dit een sociale community: als iedereen een profiel invult, is het makkelijk om elkaar te vinden en een 'gemeenschap' te vormen.

  • Hieronder een aantal tips voor hoe je op de hoogte kunt blijven van wat er op de Raadbaak speelt. Je kunt jouw persoonlijke notificaties op de Raadbaak zo instellen dat je van elk bericht een mailtje ontvangt. Je kunt je inschrijven voor de maandelijkse nieuwsbrief Je kunt ervoor kiezen om ipv of naast de notificaties per mail een samenvatting te ontvangen. Deze krijg je als mail verstuurd. Je kunt zelf aangeven op welke dag van de week jij deze wilt ontvangen. Hoe doe je dit? Stap 1. Klik op...

  • Wie ontmoet je hier? De Raadbaak is  dé  community voor intermediairs en professionals die in contact staan met burgers. Je vindt hier professionals binnen en buiten jouw vakgebied waaronder schuldhulpverleners, klachtcoördinatoren, gemeenteambtenaren, mediators, juristen en medewerkers van de Nationale Ombudsman. Samen kun je sparren over zaken die burgers raken. Van laaggeletterdheid, schulden, ontslag tot gezondheidsklachten. Zo helpen we mensen met een hulpvraag sneller op weg. Bij leden...

  • Wie kan gebruikersaccounts verwijderen? Wat gebeurt er met een account wanneer deze is verwijderd? En waar komen de daar aan gerelateerde bijdragen terecht? Het verwijderen van gebruikersaccounts brengt vaak nog een aantal vragen met zich mee. Hier de eerste antwoorden. Als gebruiker een eigen account verwijderen Voor de gebruiker die niet meer wil deelnemen en ook niet meer zichtbaar wil zijn op het Harmonics platform bestaat er de mogelijkheid het eigen account te verwijderen. ...

  • Wanneer je een widget toevoegt/wijzigt heb je (via geavanceerde opties en voeg stijl toe met CSS) ook de mogelijkheid om de vormgeving van deze widget aan te passen. Niet iedereen is thuis in de wereld van CSS en daarom hebben we de widgetstijlen functionaliteit ontwikkeld. Hiermee kunnen platformbeheerders met standaardstijlen widgets opmaken en groepsbeheerders deze stijlen aanbieden middels een drop downmenu. Winkwaves helpt jullie op weg door standaard widgetstijlen aan te bieden (stockwi...

  • Binnen een groep kun je ook schatten, mits de groepsbeheerders deze functie hebben aangezet. Als deze functie aan staat, zie je de chatbox in de menubalk van de groep. Je kunt nu berichten sturen naar de gehele groep. Alle leden van de groep zien de chats in de groep. De chats komen niet op de tijdlijn terecht en worden ook niet getoond in de zoekresultaten.

  • tip sturen Om iemand te attenderen op een specifiek bericht, stuur je de persoon of een groep een zogenoemde tip. Dit doe je door naar het bericht te gaan en op het envelopje rechts bovenaan het bericht te klikken. Hier wordt de titel van het bericht en een eventuele persoonlijke boodschap meegestuurd. De persoon ontvangt dan een notificatie van de tip. Je kunt ook een groep tippen, mits je zelf lid bent, door een groep te noemen. Iemand vermelden Je kunt iemand ook vermelden in een bericht, ...

  • Als groepsbeheerder heb je de mogelijkheid om widgets toe te voegen, de volgorde en inhoud te wijzigen. Wanneer je op het pennetje links boven in de homepagina (entree) van de groep klikt dan ga je naar de achterzijde waar je de widgets kunt beheren. Wanneer je aan de rechterzijde klikt op bewerk widgets dan blijf je aan de voorzijde en heb je de mogelijkheid om zichtbaar de volgorde van widgets te wijzigen en ook de inhoud van specifieke widgets te wijzigen. Beheer voorzijde (dmv ...

  • Het platform laat je op een aantal verschillende manieren weten dat er berichten voor je zijn: via het notificatiecentrum (rechtsbovenin - het blokje naast jouw foto) alle meldingen staan onder elkaar op je tijdlijn Per e-mail (wijzigen kan via e-mail instellingen) Notificatiecentrum Het notificatiecentrum vind je rechtsboven. Klik op het middelste blokje direct naast je eigen profielfoto. In dit blokje staat een getal dat aangeeft hoeveel ongelezen notificaties er op j...

  • Met de pollwidget kan een beheerder van een groep een vraagstuk toetsen bij de leden van de community. Dit kan via de algemene homepagina van een platform, een groep of gelinkt aan een artikel. Klik op het potloodje op de homepagina van je groep en klik daarna aan de linkerkant op Wijzig widgets. Je ziet nu een overzicht van alle gepubliceerde, ongepubliceerde en gearchiveerde widgets op de homepagina van je groep. Aan de rechterkant vind je de soorten widgets waar je uit kunt kiezen. Als je ...

  • Met het platform is het mogelijk om je eigen werkplek in te richten. De beheerders van het platform kunnen een aantal widgets activeren voor alle gebruikers. Daarnaast kunnen de gebruikers van het platform zelf widgets plaatsen. Ga naar werkplek in de menubalk en klik op "wijzig widgets" om de werkplek in te richten. De werkplek is alleen voor jou zichtbaar en kun je daarom naar eigen wens inrichten en gebruiken. "Mijn todo-lijst", "Mijn leesstapel" en "Mijn snelle links" Je kunt bi...

  • Een artikel is een handig medium als je bijvoorbeeld gebruikers wilt informeren met een nieuwsitem. Artikelen kunnen alleen door de groepsbeheerders aangemaakt worden. De artikelen kunnen als apart bericht op de entree van de groep getoond worden (gepubliceerde artikelen) en komen sowieso in de tijdlijn van de deelnemers aan de groep te staan (zowel bij gepubliceerde als gearchiveerde artikelen). Een artikel kan worden getipt (geattendeerd), gewaardeerd en er kan op worden gereageerd. Een art...

  • Je kunt iemand die een bericht heeft geplaatst, bedanken hiervoor. Dit doe je door naar het bericht in kwestie te gaan en op het duimpje te klikken, dat in het rechter menu staat. De auteur krijgt een notificatie van je bedankje.

  • Traditioneel wordt voor een intranet altijd een informatie-architectuur gemaakt. Hoe gaan we de brei aan informatie structureren? Deze structuur resulteert dan in de hoofd- en subnavigatie van het intranet. Bij een sociaal intranet is de navigatie echter gebaseerd op het sociale: met Mensen, Objecten en groepen als hoofdcategorieën. Als resultaat zien we daarom dat de informatie-architectuur vaak wordt overgeslagen. Wil je echter mensen houvast bieden, dan is een structuur wenselijk. Waar vin...

  • Zoals je bij het creëren van een evenement zal hebben gezien, kun je diverse specifieke informatie over een evenement vastleggen. We hebben enkele tips om je evenement duidelijk onder de aandacht van gebruikers te brengen. Gebruik bij het aanmaken (of aanpassen) van het evenement het drop-down menu onder de titel om aan te geven welke gebruikers het evenement kunnen zien en eventuele deelname aan kan geven: het hele platform of een specifieke groep. Voer de informatie over het evene...

  • Heb je een interessant idee of een ervaring die je graag wil delen en voorleggen aan andere deelnemers, dan kun je een bericht aanmaken. Heb je een document of internet-link die je wil delen, dan kun je deze toevoegen (aan de linkerkant kunt je dit wijzigen) Bericht maken Om je idee of ervaring te delen maak je klik je op het plus teken + Deel > creëer bericht. Maak gebruik van de volgende stappen om je bijdrage zo compleet mogelijk te presenteren aan de andere gebruikers: Voeg een pakkende t...

  • Mensen uitnodigen voor een groep Als groepsbeheerder kun je mensen uitnodigen om lid te worden van je groep. Je doet dit bij de admin van de groep. De mensen die je wilt uitnodigen moeten al lid zijn van het platform. Mensen uitnodigen voor het platform Wil je mensen lid maken van het gehele platform en een groep? Dan is de beste strategie om mensen in twee stappen uit te nodigen. Eerst voor het platform als geheel en daarna voor de specifieke groep via de beheerpagina van de groep. ...

  • Het sponsoren van berichten is een waardevolle functionaliteit voor groepsbeheerders die relevante bijdragen van leden onder de aandacht willen brengen in de zoekresultaten van gebruikers. Hoe werkt het? Zoekresultaten worden gepresenteerd in volgorde van relevantie. Deze relevantie is technisch bepaald - en kan daarmee soms afwijken van wat wenselijk is. Zo kan een interessant artikel nog wel eens in de zoekalgoritmes ondergesneeuwd raken onder andere discussies. Daarom kunnen de beheerders ...

  • Met behulp van de tekstwidget kun je verschillende teksten op de homepagina van je groep uitlichten. Je kunt hier ook tabellen, afbeeldingen en links aan toevoegen. Naar de widgets Klik op het potloodje op de homepagina van je groep en klik daarna aan de linkerkant op Wijzig widgets. Je ziet nu een overzicht van alle gepubliceerde, ongepubliceerde en gearchiveerde widgets op de homepagina van je groep. Tekstwidget aanmaken In de meest rechterkolom van de pagina vind je de soorten widgets waar...

  • Video en internet, ondanks het succes van YouTube, zijn de twee niet elkaars grootste vrienden. Door patentkwesties en technische redenen kan video niet rechtstreeks aangeboden worden, maar moet deze eerst omgezet worden naar een reeks verschillende bestandsformaten. Afhankelijk van de browser zie je vervolgens de geschikte versie van de video. Er zijn twee routes om een video te plaatsen: als document bij een bijdrage en als videowidget (door de groepsbeheerders). Video als documen...

  • Met deze Twitter widget zie je veel informatie over de tweets, zoals Retweets, interacties en afbeeldingen. Je maakt een nieuwe Twitter widget aan via Twitter, op je Twitter account en laadt deze vervolgens in op het Harmonics platform. Wanneer je een nieuwe widget wilt aanmaken, neem je de volgende stappen: Twitterwidget maken Je kunt twee verschillende soorten twitterwidgets maken. 1. Een widget die alle berichten van een account laat zien. (Bijvoorbeeld alle tweets en retweets van @wi...

  • Je kunt als gebruiker reageren op een bericht van iemand anders. Dit geldt voor redactionele groepen, publieke groepen en gesloten groepen als je hier lid van bent. Je kunt je eigen reactie ook wijzigen door op het potloodje te klikken of je reactie verwijderen door op kruisje te klikken. Deze verschijnen als je met je muis over de reactie heen gaat.

  • Als beheerder van het platform of van een groep kun je een artikel ook als nieuwsbrief versturen naar alle gebruikers van het platform of de gebruikers van een bepaalde groep. Nieuwsbrief naar een groep Als groepsbeheerder heb je de mogelijkheid om een nieuwsbrief naar alle leden van de groep te versturen. Je maakt eerst een artikel aan. Vervolgens ga je naar de admin van je groep. Klik vervolgens op Nieuwsbrieven en selecteer het artikel dat je wilt versturen. Je kunt ook eerst een testmail ...

  • De beste manier om ideeën uit te wisselen en kennis op te doen is door elkaar te ontmoeten. In Harmonics kun je op verschillende plekken en voor verschillende groepen evenementen aanmaken Een evenement kun je aanmaken door via + Deel in het menu op "+ nieuw evenement" te klikken. Hier kun je de velden invullen met onder andere informatie over het event, eventuele documenten bijvoegen en de locatie aanwijzen in de kaart. Dit kan binnen de gehele/algemene Harmonics omgeving, of binnen een groe...

  • Waarom een groep? Informatie clusteren voor een bepaalde doelgroep; zodat samenwerken, kennisdelen of informeren wordt gefaciliteerd. Een groep kan gaan over een bepaald thema, project, interesse en team / afdeling. Richt je persoonlijke tijdlijn in door relevante groepen te volgen/lid te worden; Zo kun je filteren op de tijdlijn en voorkom je een information overload. Hoe maak je een groep aan? Je kunt een nieuwe groep aanmaken door via + Deel te klikken op groep. Je kiest voor een publieke...

  • Wanneer je een bericht maakt, kun je aangeven wie eraan mee mogen werken/schrijven. Standaard staat deze op alleen jijzelf. Maar je kunt specifieke mensen uitnodigen mee te schrijven. Of je kunt toestaan dat iedereen die de bijdrage kan zien, ook mag meeschrijven. In beide gevallen geldt dat ongeacht wie je uitnodigt, men alleen mee kan schrijven als men het bericht ook mag zien. Let hierop als je mensen uitnodigt om mee te schrijven aan een bericht in een besloten groep. Als je wilt dat mens...

  • Een widget is een bouwsteen voor homepagina van een groep, waarin informatie wordt getoond. Groepsbeheerders kunnen de homepagina van hun groep zelf inrichten door middel van widgets. Er kan gekozen worden uit kant en klare widgets (deze staan standaard ongepubliceerd) of zelf in te richten widgets (deze kun je rechts toevoegen). Hierbij een overzicht van de 6 beschikbare widgets binnen Harmonics: Tekstwidget: een tekstwidget kan tekst, lijsten, hyperlinken en afbeeldingen bevatten. Videowi...

  • Gebruikers volgen Wanneer je geïnteresseerd bent in de berichten die een andere gebruiker plaatst kun je deze gebruiker "volgen". Daarvoor ga je naar de profielpagina van deze gebruiker. Hier kom je door middel van een bericht van deze gebruiker, vanuit een groepsoverzicht, of door bij "leden?" te zoeken op deze gebruiker. Op de profielpagina van de gebruiker die je wilt volgen staat links onder de profielfoto de button "Volg mij". Door deze button aan te klikken krijg je in een pop-up de ver...