• Tijdelijk Noodfonds Energie
    • Judith Schreurs
    • 13 mei
    Judith Schreurs
    Het Tijdelijk Noodfonds Energie werkt met het principe wie het eerst komt, die het eerst maalt.
    Giovanni Belloni
    Giovanni Belloni: Hallo @judith, de Nationale ombudsman deelt deze zorgen en heeft hierover een zorgenbrief gedeeld in april: Nationale ombudsman stuurt zorgenbrief over Tijdelijk Noodfonds Energie | Nationale ombud...

    1747402662

  • Zorgverzekeringslijn gaat verder als SKGZ
    • Liesbeth Boon
    • 29 apr
    Liesbeth Boon
    Zorgverzekeringslijn voert haar activiteiten vanaf nu uit onder de naam SKGZ.
  • Verlengd lokaal bestuur
    • Marianne Driessen
    • 21 apr
    Marianne Driessen
    Hallo allemaal, Is er hier iemand die iets weet van de bevoegdheden van de lokale ombudsman met betrekking tot het verlengd lokaal bestuur?
    Marianne Driessen
    Marianne Driessen: Hallo Jan, Dankjewel! Dit is alvast fijne informatie. Ik spreek je graag even persoonlijk. Mijn contactgegevens heb je denk ik. Ik ga ook even kijken hoe we elkaar kunnen vinden. Marianne Driess...

    1745315551

  • Functieprofielen gezocht van klachtbehandelaren
    • Manon Olde Meule
    • 13 mrt
    Manon Olde Meule
    Hallo allemaal, Mijn naam is Manon Olde Meule en ik ben één van de 2 klachtenfunctionarissen binnen US (het Sociaal Domein) bij de Gemeente Almelo.
    Conny
    Conny: Hoi Manon, ik ben zelf verantwoordelijk van a tot z. Ik mail je mijn functieprofielen (klachtencoördinator en klachtbehandelaar).

    1742188382

  • Informeren van klacht over medewerker naar Leidinggevende
    • Gregor van Laar
    • 13 mrt
    Gregor van Laar
    In hoeverre mag je een leidinggevende informeren over klachten ( gedrag en functioneren) over medewerkers.
    Esmée Laclé
    Esmée Laclé: Dat neutraliteitsaspect is inderdaad iets waar we bewust van zijn. In gevoelige zaken overleggen we dan ook over de juiste aanpak met onze HR afdeling en in sommige gevallen zelfs met de juridisch...

    1742479923

  • Ken jij de kennisbank informele aanpak bij bezwaren al?
    • Margit Timmen
    • 11 mrt
    Margit Timmen
    De informele aanpak draait om persoonlijk contact, snelle oplossingen en een focus op wat belangrijk is voor de bezwaarmaker.
  • verrekening eigen bijdrage met AOW
    • Andre van Mierlo
    • 10 mrt
    Andre van Mierlo
    Beste mensen, Het CAK verrekend de eigen bijdrage rechtstreeks met de AOW.
    Andre van Mierlo
    Andre van Mierlo: Dank voor uw informatie. Ik vind zelf het wel erg de omgedraaide wereld want ik ken nu al 2 mensen die zo in de problemen komen zonder hun eigen schuld (verkeerde informatie doorgekregen waardoor ...

    1741681133

  • Kinderombudsman: leerlingenvervoer faalt, nieuwe aanpak noodzakelijk
    • BD
    • dec 2024
    BD
    Zo'n 72.000 kinderen, vaak met een beperking, zijn vrijwel dagelijks de dupe van de aanhoudende problemen in het leerlingenvervoer.
    A. Rijff
    A. Rijff: Heel soms, kun je nog zo'n leuke jurist zijn, maar kom je zelf terecht in de molen van de bovengemelde bureaucratie. Onze dochter, 15 jaar, beperkt, zit op een hele fijne school, waar zij met de ...

    1743442381

  • Kinderombudsman: rapport 'Als je het ons vraagt'.
    • BD
    • nov 2024
    BD
    Een tijd geleden vroegen we hier op de Raadbaak om de vragenlijst van het tweejaarlijks onderzoek van de Kinderombudsman door te sturen aan alle kinderen waar je professioneel mee werkt of die je kent.
  • Presentatie professionele klachtbehandeling
    • BD
    • okt 2024
    BD
    Donderdag 10 oktober hebben we een online webinar gehad over professionele klachtbehandeling.