• Oproep: Helpt u ons mee het contact met de Ombudsman verder te verbeteren?
    • Lys-Anne Sirks
    • 15 dec
    Lys-Anne Sirks
    Vanuit de Ombudsman doen we onderzoek naar ervaringen van mensen die contact met ons opnemen, zoals u via onze community.
  • Bekijk nu de webinar "Samen helpen we de burgers verder" terug!
    • Lys-Anne Sirks
    • 8 dec
    Lys-Anne Sirks
    Op maandag 2 december werd de webinar "Samen helpen we de burgers verder" georganiseerd.
  • Secretaris Ombudscommissie 's-Hertogenbosch / Secretaris Ombudscommissie Waalwijk
    • Shirley van den Heuvel- Kommers
    • 8 dec
    Shirley van den Heuvel- Kommers
    Beste mensen, Ik ben Shirley van den Heuvel en sinds 1 mei dit jaar voor twee gemeenten actief als secretaris van twee verschillende ombudscommissies.
    Lys-Anne Sirks
    Lys-Anne Sirks: Welkom Shirley, heel goed om je erbij te hebben!

    1765269670

  • Benaderen klagers ihkv onderzoeken naar ervaring met klachtbehandeling
    • Danny Bergsma
    • 1 dec
    Danny Bergsma
    Bij DUO zijn we op dit moment bezig met een onderzoek naar de beleving van de interne klachtenprocedure door klagers.
    Lys-Anne Sirks
    Lys-Anne Sirks: Hoi Danny, Goede vraag! Ik heb het uitgevraagd bij onze afdeling Onderzoek binnen de Nationale ombudsman, of wij daar nog best practices of methoden voor hebben. Daar kwam dit uit: "Bereiken van ...

    1764863909

  • Rapport: Acht van de tien kinderen die opgroeien met geweld thuis krijgen geen hulp
    • Lys-Anne Sirks
    • 20 nov
    Lys-Anne Sirks
    Nieuw rapport van de Kinderombudsman: Niemand Helpt Mij Acht van de tien kinderen die opgroeien met geweld thuis geven aan dat ze geen hulp krijgen.
  • Ontdek de sociaaljuridische kaart!
    • Margit Timmen
    • 6 okt
    Margit Timmen
    Sta jij regelmatig mensen bij die in de knel komen door geldzaken, schulden, werk, wonen of juridische problemen?
    A. Rijff
    A. Rijff: Het bijzondere hieraan blijft: er staan advocaten op die op basis van een toevoeging werken. Terwijl in de eerste zin staat: gratis – fysiek, telefonisch of schriftelijk – informatie, advies en/of ...

    1761045012

  • Rapport: Kinderen in armoede zien hun toekomst somber in
    • Lys-Anne Sirks
    • 24 sep
    Lys-Anne Sirks
    Vandaag presenteert de Kinderombudsman het rapport “Opgroeien in onzekerheid.
  • Geslaagde training Professionele Klachtbehandeling: “Door de bril van de burger”
    • Lys-Anne Sirks
    • 18 sep
    Lys-Anne Sirks
    Onlangs vond in Den Haag een inspirerende en interactieve training plaats voor leden van de online community de Raadbaak, georganiseerd door de Nationale ombudsman.
  • Hoe om te gaan met voorwaardelijke klachten?
    • Monique Rozeboom
    • 16 sep
    Monique Rozeboom
    Beste allen, Ik maak steeds vaker mee dat een inwoner een voorwaardelijke klacht indient.
    Danny Bergsma
    Danny Bergsma: Ik denk dat met name de laatste alinea van Esmée van belang is. We hebben als overheidsorganisaties nog wel eens de neiging om bij het dreigen met klachten allerlei (interne) processen en procedure...

    1758178341

  • Overzicht signalen die gedeeld worden op de Raadbaak
    • Lys-Anne Sirks
    • 8 sep
    Lys-Anne Sirks
    Naast het stellen van vragen en delen van tips en kennis halen we op de Raadbaak ook signalen op.
    Arie Stuijt
    Arie Stuijt: Vergeten kennis: Machtsafstandreductie als sleutel tot conflictbeheersing bij AZC-vestiging Door: Arie Stuijt Inleiding De Spreidingswet verplicht gemeenten tot het realiseren van opvangplekken ...

    1759210852