Krijg jij veel vragen over de stijgende energieprijzen?

  • 29 apr
  • Kelly Reimert
  • 6
  • 232
De Raadbaak

Zo nu en dan gaan wij, de Nationale ombudsman, de straat op met een vraag. Ditmaal: Hoe gaat u om met de stijgende energieprijzen? We gaan met de mensen op straat in gesprek en horen hoe zij omgaan met bepaalde problemen en of ze ergens tegenaanlopen. Je kunt artikel hier lezen: https://www.nationaleombudsman.nl/straatpraat-hoe-gaat-u-om-met-de-stijgende-energieprijzen.

Heb jij in de dagelijkse werk vandaag de dag veel te maken mensen die bezorgd zijn over de stijgende energieprijzen? En hoe ga je daar mee om?

Reacties

6 reacties, meest recent: 4 mei 2022
  • Hoi allemaal,

    Het sociaal raadsliedenwerk in de regio Brabant Oost krijgen hier erg veel telefoontjes en mailtjes over. We zien echt dat veel mensen hierdoor in de problemen komen ondanks het extraatje van de energietoeslag etc.

    Ook mensen die niet alles op een rijtje hadden en een kloppend budgetplaatje komen nu niet meer rond.

    Preventief verwijzen we ze door naar schuldhulp/schulddienstverlening en kijken wat we nog meer kunnen doen zoals op nieuw toch alle inkomsten en uitgaven bekijken en voorliggende voorzieningen. Vooral de burgers die tussen bijstandsniveau en 150% bijstandsniveau zitten hebben het moeilijk.

    Ook bewindvoerders lopen hier tegen aan.

    Mensen die wisselen van energie maatschappij (soms ver[licht)zijn vaak nog meer de dupe van de hogere energie tarieven. Kortom dit kan in de nabije toekomst meer problemen opleveren.

  • Jazeker! De ACM houdt toezicht op de energiemarkt en de signalen die Andre opvangt zijn heel herkenbaar. Veel consumenten bellen ons en uiten hun zorgen. Heel begrijpelijk; de kosten zijn enorm gestegen. Op onze website www.consuwijzer.nl staat veel informatie over overstappen, tariefwijzigingen, de procedure bij intrekking van een leveringsvergunning en hoe wij toezicht houden. Spreken consumenten ons liever persoonlijk? We zijn ook telefonisch bereikbaar.