Retour afzender: brief te ingewikkeld

  • apr 2023
  • Basma Djemni-Smith
  • 3
  • 477
Basma Djemni-Smith
De Raadbaak
  • Anne Abbenes (Fin Psychology Institute)
  • Andre van Mierlo

Kennen jullie deze sticker van Steffie al? Zijn er intermediairs die deze sticker weleens hebben aangeraden aan hun cliënten? Meer informatie vind je door hier te klikken.

En wisten jullie dat de Nationale ombudsman ook een Steffie module heeft over het leggen van contact met een overheidsinstelling?

Reacties

3 reacties, meest recent: 9 mei 2023
  • ik ken deze sticker sinds vorige week toen het op het nieuws was.

    Goed initiatief maar de klant moet niet verwachten dat hij/zij hierdoor uitstel of zo krijgt (werkt wel de illusie , toevallig een klant vandaag hierover gehad).

    Ik hoop inderdaad dat hierdoor de brieven wat helderder/duidelijker worden

    Andre van Mierlo
  • eens met @andrevanmierlo

    Briven terugsturen zal niet leiden tot uitstel of verlenging van een bezwaartermijn.

    De actie op zich is goed en hopelijk pakt men door om brieven helderder/duidelijker te maken.

    wij hebben diverse voorbeeldbrieven gemaakt . Duidelijke/heldere brieven stuiten vaak oo weerstand bij de juridische afdeling. Niet omdat de brieven juridisch niet correct zijn wel vaak omdat de brieven het repressieve karakter missen

    Anne Abbenes (Fin Psychology Institute)