Online bijeenkomst: aanhoudend en grensoverschrijdend klaaggedrag
- 533
- 36
Klachtbehandeling gaat vaak goed. Toch kom je als klachtbehandelaar soms voor uitdagingen te staan. Bijvoorbeeld wanneer een burger blijft bellen of schrijven over een klacht die al afgehandeld is. Of als je bij het behandelen van een klacht uitgescholden of geïntimideerd wordt. Dit zijn voorbeelden van aanhoudend of grensoverschrijdend klaaggedrag. Wanneer en hoe stel je als klachtbehandelaar grenzen als je met dit soort klaaggedrag te maken hebt?
Een praktisch hulpmiddel
Bij aanhoudend of grensoverschrijdend klaaggedrag is het belangrijk dat je oog houdt voor de situatie van de burger. Maar ook voor je eigen handelen én dat van je organisatie.Om klachtbehandelaren hierbij te ondersteunen ontwierp de Nationale ombudsman de folder Zorgvuldig begrenzen. Deze praktische leidraad helpt bij het maken van de afweging om wel of niet te begrenzen. En gaat in op zowel aanhoudend als grensoverschrijdend klaaggedrag.
Doelgroep
Bent je klachtbehandelaar bij een gemeente of uitvoeringsinstelling? Dan is deze bijeenkomst voor jou!
Bijeenkomst
In deze bijeenkomst zullen medewerkers van de Nationale ombudsman de vijf stappen van zorgvuldig begrenzen doorlopen met deelnemers. Er is ook ruimte voor inbreng van eigen voorbeelden.
Voordat je je aanmeldt
Heb de online bijeenkomst professionele klachtbehandeling al gevolgd?
Aanmelden
Kan door op de groene button 'aanmelden' te klikken. Je ontvangt dan t.z.t. een link voor de teamsmeeting via de mail. Toch niet aanwezig? Meld je dan ook weer af hier via de button.