Webinar: In gesprek met Reinier van Zutphen en Houda Loukili

09:15-10:15CategorieBijeenkomstWebinar Zoom Link
  • 3142
  • 57
  • Tamar Berger
  • Moderator Raadbaak
  • Wo 24 nov
    2021
  • 09:15-10:15
De Raadbaak
  • Lisette Blijleven
  • Peter Kallenbach
  • Tea Hoevenberg
  • Jolanda Schurkens
  • Kees Romeijnders
  • Ira van Keulen
  • Doorle Offerhaus
  • Linda Meijer
  • Floor Postma
  • Cieka Galenkamp
  • Pierre Konings
  • J. van Leijden
  • Jaap Beetstra
  • Tamar Berger
  • Judith de Wijn
  • Frans Weerkamp
  • Remy Oteman
  • Yosha van Droffelaar
  • Marietta van der Tol
  • Z. Onderwijzer
  • Tim Huinink
  • Mireille van Twuijver
  • Mathieu Rensen
  • Danny Hanse
  • Maria Houben
  • Aline ter Horst
  • Liesbeth Boon
  • Mohamad Alhadjri
  • Damarys de Vries
  • Angelique Klaver
  • Lara Wittkowski
  • Koertov
  • Jeanine Stam
  • Adagonda Veldhuis
  • Hanneke van Essen
  • Naomi Bruijnseels-de Ceuninck van Cap
  • richard  ros
  • Jacco Walters
  • Merlene Sorton
  • Basma Adnane
  • Miriam Soldaat
  • Sema Vural
  • Annemieke Kerst
  • Elly
  • Marceline Heringa
  • Najat
  • Maartje Slabbekoorn
  • Christa Lagerweij
  • Gerard Sangers
  • Daniëlla Heirweg
  • Sapna Bhatia
  • Kelly Reimert
  • Sarah Teppema
  • Jacqueline van Herwaarde
  • Myrthe Toppen
  • Marion Lunenburg
  • Sandra Lemmob-Helder
  • Sanela Drazilovic
  • Nancy Bongers
  • Nita van der Meer
  • Maaike met frisse blik
  • Joost Melchers

Systemen doorbreken: Wat als je cliënt vastloopt?

Ben jij ook een professional die het beste wil voor je cliënt?

En kun je die dienstverlening niet optimaal leveren omdat jij of je cliënt vastloopt in wetten, regels en procedures?

Of heb jij juist manieren gevonden om die wereld van systemen te doorbreken?

De Nationale ombudsman, Reinier van Zutphen, spreekt jou hier graag over tijdens de gratis webinar ‘Systemen doorbreken’ op 24 november van 09.15 tot 10.15 uur.

Samen met Houda Loukili – een doortastende Sociaal domein kenner - bespreekt Reinier zijn visie op de systeemwereld en het belang van professionele vrijheid.

Praat mee en laat je inspireren.

Nog geen lid van de Raadbaak? Maak dan eerst hier een profiel aan en meld je dan aan voor het webinar!

Reacties

7 reacties, meest recent: 28 november 2021
  • Dag allemaal,

    Om zo goed mogelijk gebruik te maken van de tijd die we samen hebben volgende week wil ik jullie vragen om hier op het platform alvast jullie vragen te stellen. Dat mag hieronder in de reacties. Het delen van een casus of een ‘best practice’ die gaat over het doorbreken van systemen is ook van harte welkom. Reinier en Houda gaan graag in op jouw vraag of casus. Heb je hulp nodig met het posten van een bericht, stuur mij dan een chat-berichtje dan help ik je verder.

    Jullie zullen maandag de zoomlink voor het Webinar ontvangen!

    Tamar Berger
  • Denken jullie met mij mee?

    1. Het besluit van de Minister kan doorbroken worden met bezwaar...
    2. Het besluit op bezwaar kan doorbroken worden met een beroep bij de rechtbank...
    3. De rechtspraak kan doorbroken worden met Cassatie bij de Hoge Raad...
    4. Het adviserende rapport van de Nationale Ombudsman dat niet wordt gevolgd door de Minister, kan worden doorbroken met....

    Remy Oteman
  • Graag jullie zienswijze op punt 4....

    Remy Oteman
  • Met betrekking tot de voedselbanken (met alle respect voor de medewerkers), lijkt mij een "systeem" met voedselbonnen effectiever.

    Je zou dan kunnen denken aan voedselbonnen die men bij de supermarkten in de desbetreffende gemeente kan spenderen bovenop de reguliere bijstand uiteraard.

    Één-ouder gezinnen met kinderen zouden dan per kind ook meer te besteden moeten hebben per kind...

    Remy Oteman
  • Ik stel mij naar aanleiding van mijn eigen ervaringen met ''het systeem'' de vraag voor wie is dit systeem voornamelijk bedoeld?

    Waarom vooral die enorme hoeveelheid wantrouwenachterdocht en dreiging richting de client in alle geschriften van het UWV?

    Is het systeem niet bedoeld om uitvoeringsinstanties, hulpverleners en bedrijven en instellingen te helpen?

    Is het niet vaak veel te gecompliceerd en vaak onbegrijpelijk opgesteld en zijn er door een enorme boel regelingen (vaak niet bedoeld om jou als client aan het werk te houden en jou bij het behouden van het werk te steunen?

    Is het systeem niet bedoeld om vooral het UWV werkgevers job coaches en re integratiebedrijven te steunen en te helpen?

    Kan je bij nader inzien als cliënt wel klagen over de uitkomst van een loonwaarde meting maar niet als deze stelselmatig door onderlinge afspraken met de werkgever tot stand komen in plaats van dat de arbeidsdeskundige met jou om het halfjaar meeloopt op jouw werkplek zoals eigenlijk de bedoeling is?

    Kan je ook geen bezwaar maken over de inhoud van jouw werkplan, wordt jou dat vaak ook niet medegedeeld?

    Is veel wat een arbeidsdeskundige van het UWV doet niet ten gunste van jou bedoeld waarom?

    Hoeft een arbeidsdeskundige jou niet bij te staan als je een conflict hebt met jouw werkgever over wie de re integratie moet doen?

    Ook wordt door de arbeidsdeskundige van het UWV niets gedaan aan het laten nakomen van de re integratieplicht van een overheidsbedrijf zie werkwijze 72aWW waarom is dat en wie heeft dit bedacht?

    En waarom moet een cliënt alles naar waarheid verklaren en een arbeidsdeskundige niet, hoezo gelijke behandeling?

    En wat draagt deze eenzijdige focus van het UWV op de prestaties van de cliënt in de huidige wettelijke regeling bij aan volwaardig en duurzaam mee kunnen blijven doen op de arbeidsmarkt?

    Tim Huinink
    Tim Huinink heeft een nieuw document toegevoegd

    werkwijze-artikel-72a-WW.pdf (PDF, 210 KB)

    Tim Huinink
    Tim Huinink heeft een nieuw document toegevoegd

    op_en_aanmerkingen_op_het_plan_vanWERKbedrijf_Enschede.doc (DOC, 49 KB)

    Tim Huinink
  • Vanuit mijn ervaring is het enige antwoord op deze waarom vragen; de verdienmodellen.

    Het is de systeemwereld die elkaar aan het werk houd. Voor de burger is dit het bekende kastje-naar-de muur verhaal. Bij de aanvraag van een thuisloze uitkering van een jongere die ik ondersteunde, hebben we 12 ambtenaren gesproken!

    Bij interesse kijk eens op mijn site; www.tegekvoorwoorden.org

    Gerard Sangers

Trefwoorden