• Informeren van klacht over medewerker naar Leidinggevende
    • Gregor van Laar
    Gregor van Laar
    In hoeverre mag je een leidinggevende informeren over klachten ( gedrag en functioneren) over medewerkers.
    Esmée Laclé
    Esmée Laclé: Dat neutraliteitsaspect is inderdaad iets waar we bewust van zijn. In gevoelige zaken overleggen we dan ook over de juiste aanpak met onze HR afdeling en in sommige gevallen zelfs met de juridisch...

    1742479923

  • Presentatie professionele klachtbehandeling
    • BD
    BD
    Donderdag 10 oktober hebben we een online webinar gehad over professionele klachtbehandeling.
  • Formatie klachtcoördinator / secretaris bezwarencommissie
    • Sandra van Bergen
    Sandra van Bergen
    Hallo, In verband met de onderbouwing van een voorstelling tot uitbreiding van de formatie zou ik graag van andere gemeenten, vergelijkbaar in grootte met de onze (circa 90.000 inwoners), horen wat de formatie is voor klachtencoördinator en voor secretaris van de bezwaarschriftencommissie.
    Sandra van Bergen
    Sandra van Bergen: Hoi Susanne, bedankt voor je antwoord. Natuurlijk is het een beetje appels met peren maar je moet ergens beginnen. 😉 Zou je nog twee vragen willen beantwoorden? Ten eerste, 250 klachten vind ik er...

    1712650299

  • Behoorlijkheidsnormen bij klachtbehandeling
    • Conny
    Conny
    De Nationale Ombudsman stelt behoorlijkheidsnormen vast.
    Edith Rijpma
    Edith Rijpma: Hoi Conny, helemaal goed! In onze gemeente hanteren we in ieder geval een BurgerServiceCode-Plus. Hierin staat een aantal normen over wat de burger van ons mag verwachten (gebaseerd op de landelijk...

    1712057910

  • 1e groep intervisie gaat in 2024 van start. Leuk!
    • Conny
    Conny
    We kregen flink wat aanmeldingen binnen en daar zijn we blij mee.
  • In oordeel altijd gegrond of ongegrond (of deels)?
    • Petra Meerhof
    Petra Meerhof
    Ik ben benieuwd of andere gemeentes bij formele klachtbehandeling altijd een oordeel geven in de vorm van gegrond/ongegrond (of deels)?
    Natalia Molina
    Natalia Molina: Ook vanuit de Nationale ombudsman is ons standpunt dat het soms beter is je van een oordeel te onthouden. Zie bijv. rapport 2004/255: 3. Zoals hiervoor werd aangegeven lopen de beschrijvingen die d...

    1697186225

  • Intervisie voor klachtbehandelaars (leren van elkaar) oproep
    • Conny
    Conny
    Intervisie voor klachtbehandelaars (leren van elkaar) - doe je mee?
  • Klachtenregeling gemeente - griffie
    • Fiona van Empelen
    Fiona van Empelen
    Goedemorgen, De klachtenregeling van de gemeente Hollands Kroon heeft alleen betrekking op B&W en medewerkers.
    Christian Op de Haar
    Christian Op de Haar: Wij hebben bij de gemeente Lingewaard een Verordening klachtadviescommissie Lingewaard (2011) waar een Instructie klachtbehandeling gemeente Lingewaard aan is toegevoegd. Deze instructie geldt ten ...

    1692078407

  • Intervisie voor klachtbehandelaars
    • Ingrid te Poel
    Ingrid te Poel
    Vanuit de gemeente Amersfoort bestaat er behoefte aan intervisie voor klachtbehandelaars uit andere organisaties.
    Conny
    Conny: @poei ik kreeg geen bericht hierover in mijn mailbox maar zag je vraag in de samenvatting. Nu zie ik dat je mij niet hebt genoemd (met link). Sorry. Ik stuur je mijn contactgegevens. Leuk we bellen!

    1689656514

  • Folder zorgvuldig begrenzen
    • BD
    BD
    BD
    BD: Folder van de Nationale ombudsman: hoe ga je om met aanhoudend en grensoverschrijdend klaaggedrag? Een leidraad voor klachtbehandelaren bij de overheid

    1687334972