De Raadbaak

Hoe dien ik een klacht in bij de nationale ombudsman?

  • 13 jul
  • Angelique Klaver
  • 2
  • 103

@tamarberger ik denk absoluut dat een dergelijk filmpje burgers meer inzicht kan geven in het indienen en de afhandeling van de klacht. Het betreffende filmpje is mooi vormgegeven en is duidelijk. Het filmpje is daarnaast erg specifiek op een klacht over de politie. Het specifieke karakter draagt bij aan de duidelijkheid, maar tegelijkertijd kan het ervoor zorgen dat burgers menen dat hun klacht zo verschilt van deze dat zij zich niet aangesproken voelen. Wellicht is het mogelijk om voor diverse sub categorieën klachten een filmpje te maken. De kracht van een dergelijk filmpje ligt uiteindelijk natuurlijk ook in de verspreiding ervan. Hoe zorg je dat het filmpje gezien wordt door de doelgroep.

Reacties

2 reacties, meest recent: 14 juli 2021
  • @larawittkowski ter info. @angeliqueklaver dank voor de input. De juiste mensen weten te bereiken is absoluut een uitdaging. Daarom is het goed dat we op de Raadbaak met een diverse groep intermediairs werken en samen hopelijk de doelgroep kunnen bereiken die doorgaans niet bij de Nationale Ombudsman aanklopt.

  • Dank voor je input @angeliqueklaver 😊 Die nemen we zeker mee in de overweging om nog aanvullende filmpjes te maken over andere instanties. Om onze doelgroepen te vertellen over het soort klachten dat we behandelen, zetten we ook andere formats in. Zo hebben we ook de serie gemaakt met als titel 'Klacht van de Dag' waarin we klachten over diverse instanties behandelen. Of de wekelijkse column in de Telegraaf waarin we een klacht beschrijven.

Trefwoorden