Nationale Ombudsman Steffie Modules

  • sep 2021
  • Moderator Raadbaak
  • ·
  • Aangepast sep 2021
  • 1
  • 892
Moderator Raadbaak
De Raadbaak
  • Frans Weerkamp
  • Tamar Berger
  • Judith de Wijn

Steffie helpt je verder!

Steffie is het online portaal die moeilijke zaken op een zo makkelijk mogelijke manier uitlegt. Zo kan het helpen bij het begrijpen van DigiD, de OV-Chipkaart of het maken van een afspraak met de huisarts. Naast deze zaken zijn er ook Steffie modules gemaakt in samenwerking met De Nationale Ombudsman. Deze modules zijn ontwikkeld om mensen zo makkelijk mogelijk uit te leggen wat ze kunnen doen bij problemen met de overheid.

De Nationale Ombudsman

In deze module word uitgelegd wat De Ombudsman doet, wanneer hij iets voor iemand kan betekenen en een aantal tips over hoe je een klacht met een overheids instantie zo goed mogelijk kunt aanpakken. Denk je dus dat mensen iets aan de Ombudsman zouden kunnen hebben vanwege problemen met een instantie maar kennen ze de Ombudsman nog niet dan is deze module een geschikte informatie bron. Vanwege de hele simpele uitleg zal bijna iedereen het begrijpen.

Contact met de Overheid

Veel problemen met de overheid ontstaan vanuit problemen in het contact met de overheid. Op het moment dat iemand zijn vraag of klacht niet goed kan overbrengen of niet weet waar hij heen moet ontstaan er problemen. Om die reden is een Steffie module ontwikkeld die op een makkelijke manier uitlegt hoe je het beste contact op kunt nemen met een instantie. Mocht je dus iemand hebben die niet begrijpt waar hij heen moet bellen, welke informatie er van hem verwacht wordt of hoe een gesprek met de overheid het beste aangepakt kan worden dan is deze module een geschikte informatie bron.

Reacties

één reactie, 13 september 2021
  • Wie van jullie heeft er al ervaring met een Steffie module, misschien wel die van de Nationale ombudsman?

    Judith de Wijn

Trefwoorden