In gesprek over

Consumenten in kwetsbare posities

  • 19 apr
  • Annette Neuteboom
  • 3
  • 106

Ik kan mij voorstellen dat de hulpverleners hier veel te maken hebben met consumenten in kwetsbare posities (bijv. door de levensfase waar zij in zitten, mentale toestand of economische positie). Een vraag naar jullie ervaringen: met wat voor consumentenproblemen hebben zij veelal te maken? Alvast bedankt voor jullie tijd!

Reacties

3 reacties, meest recent: 13 mei
  • Hoi Annette, wat bedoel je precies met consumentenproblemen? Bedoel je dan zaken die niets met de overheid te maken hebben zoals bijvoorbeeld problemen met het afsluiten en betalen van abonnementen voor je telefoon of gas/licht of iets dergelijks?

  • Klopt Lara. Problemen tussen een handelaar en burger. Dat kan gaan over problemen met aankopen in de winkel, telefonisch of online, energie, telecom, reizen of incassobureaus bijvoorbeeld. Maar ook de manier waarop mensen benaderd worden zoals misleiding, agressieve verkooptechnieken of signalen over de inhoud van de overeenkomst (onduidelijke voorwaarden, langdurige contracten).