Sparren met andere klachtbehandelaren

  • mei 2022
  • Tamar Berger
  • ·
  • Aangepast mei 2022
  • 26
  • 979
Tamar Berger
Klachtbehandeling
  • Hendrik-Jan van Tilburg
  • Henk Ruiter
  • Denise van Holfen
  • Christa Lagerweij
  • Saskia van den Braak

Ha allen,

We hebben een groeiend aantal leden hier op dit platform die betrokken zijn bij klachtbehandeling. Veel vragen die doorgaans worden gesteld komen vanuit intermediairs die hun cliënten bijstaan. Dat neemt niet weg dat er genoeg onderwerpen zijn die klacht behandelaren onderling met elkaar zouden willen bespreken, vandaar deze groep. Zodat jullie elkaar makkelijker kunnen vinden voor vragen/kennis delen eventuele intervisie. Bij deze een eerste aanzet om degenen bij elkaar te brengen die daar behoefte aan hebben. Aan jullie als experts in jullie vakgebieden om te verkennen hoe jullie elkaar verder kunnen helpen. Wellicht een idee om laagdrempelig een keer kennis te maken via een call?

@saskiavdbraak1971 @tea26hoevenberg @atwi @rozeboom @roelof @dennyaelzinga @bakooy @linda1978 @peterk @tea26hoevenberg @roelof @biancadehoop @leoheldens12 @markjansen @sdvrieh @jolanda @jolanda2408 @catharina888 @lauraperfors @nbdcvc @adagonda @thalia @dkok

Bij deze een datumprikker: https://datumprikker.nl/afspraak/beschikbaarheid/psxwrnaisxng2bwe

Reacties

26 reacties, meest recent: 16 mei 2022

Goed voorstel. Ik denk dat we in ons vakgebied veel dezelfde onderwerpen tegen komen en elkaar kunnen versterken door op inhoud uit te wisselen. Ik zou graag eens van gedachten wisselen over het begrenzen van volhardende klagers, de juiste omgang met verwarde personen, het toepassen van de menselijke maat in procedures, begrijpelijk taalgebruik toepassen bij mensen met een licht verstandelijke beperking enz.

Saskia van den Braak

@denise @christa1 jullie spraken elkaar afgelopen week over begrijpelijk taalgebruik richting cliënten, vandaar dat ik jullie hier tag. Misschien vinden jullie het interessant om hierover verder te praten. Saskia kaart dit aan vanuit het perspectief van klachtbehandeling, maar ik denk dat er zeker raakvlakken zijn. @ruiterhenk heb jij misschien een collega vanuit MEE die hierover mee zou willen denken?

Tamar Berger

@tamarberger Bedankt voor tag. Begrijpelijk taalgebruik kan misschien ook een idee zijn voor de jaarverslagen van commissie bezwaar. Er zijn goede, begrijpelijke verslagen. Maar sommige kunnen beter. @denise lanceerde een goede tip: Begin met de conclusies!

Christa Lagerweij

@tamarberger @saskiavdbraak1971 Zeker interessant om het daarover te hebben. Afgelopen week ook een interessant gesprek gehad met @christa1 over begrijpelijke taal voor iedereen (zowel in gesprekken als in brieven/rapporten). Praat hierover graag met jullie door!

Denise van Holfen

Wat mij betreft kan het op 23 mei, liefst eerste helft van de middag.

Henk Ruiter

24 mei kan ik vanaf 10:30.

Eventueel even een datumprikker doen?

Henk Ruiter

Helaas voor mij, ik kan 24 mei niet in de ochtend.

Goed overleg gewenst en wie weet tot een volgende keer

Saskia van den Braak

24-05 ben ik helaas in Den Helder.

Hoop jullie in ieder geval 19 mei as te zien in Den Haag.

Hendrik-Jan van Tilburg

Tamar, ik check even met Nienke vd Kooy. Volgens mijn gegevens moet ik er om 1315uur zijn.

Hendrik-Jan van Tilburg