ACM: wat doen we?
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) Sinds 1 maart 2021 werk ik bij de ACM. Hiervoor heb ik bijna 15 ...
Op 1 juli 2022 heeft de ACM (Autoriteit Consument en Markt) een informatielijn voor hulpverleners geopend. Stel je cliënt heeft een consumentenprobleem en je komt er niet uit. Dan kun je telefonisch contact opnemen en je vraag aan de medewerkers van de ACM voorleggen. Zij denken graag mee over een oplossing voor het probleem.
De ACM Informatielijn voor hulpverleners is bereikbaar via 070 722 2004
Check ook de website www.consuwijzer.nl Daar vind je informatie over consumentenrechten en -plichten, maar ook voorbeeldbrieven en checklists.
Hulpverleners kunnen bij het loket terecht met vragen over zaken als online aankopen, energierekening, telefoonrekening, reizen, garantie en algemene voorwaarden. De consument heeft zo indirect, via de hulpverlener, toegang tot de hulp die de ACM via ConsuWijzer biedt. Daarnaast zijn de vragen een belangrijke bron voor de toezichtstaak die ACM heeft. Elke melding kan een signaal zijn dat een bedrijf de consumentenregels overtreedt.
Lees het volledige nieuwsbericht op: ACM opent informatielijn voor hulpverleners over consumentenrecht | ACM ConsuWijzer