Zoekresultaten

  • Op 1 juli 2022 heeft de ACM (Autoriteit Consument en Markt) een informatielijn voor hulpverleners geopend. Stel je cliĆ«nt heeft een consumentenprobleem en je komt er niet uit. Dan kun je telefonisch contact opnemen en je vraag aan de medewerkers van de ACM voorleggen. Zij denken graag mee over een oplossing voor het probleem. De ACM Informatielijn voor hulpverleners is bereikbaar via 070 722 2004 Check ook de website www.consuwijzer.nl Daar vind je informatie over consumentenrechten en -pl...

  • Vorige week is de ACM een campagne gestart die zich richt op de oudere consument die online aankopen doet of een dienst afsluit. Met de campagne wil de ACM ouderen ervan bewust maken dat veel consumentenproblemen beginnen met een online zoekactie en het aanklikken van een advertentie. Google advertenties De advertenties staan boven de zoekresultaten. Bedrijven betalen om bovenaan de lijst met advertenties te komen. ACM ConsuWijzer ontvangt geregeld meldingen van consumenten die via een adver...

  • De Autoriteit Consument & Markt (ACM) Sinds 1 maart 2021 werk ik bij de ACM. Hiervoor heb ik bijna 15 jaar bij het Juridisch Loket gewerkt. De laatste weken ben ik erachter gekomen dat de ACM veel meer doet dan ik dacht. Wellicht hebben anderen hier ook geen goed beeld van en daarom leek het mij nuttig daar iets mee over te vertellen. Consumenten We houden ons bezig met de bekende consumentenproblemen waar veel burgers mee kampen: Een ongewenste overstap naar een andere energieleverancier. E...